Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatOstamisen jälkeenOngelmatilanteet tuotteissa
Garmin: merkkikohtaiset ohjeet takuuseen ja huoltoon liittyen
Garmin: merkkikohtaiset ohjeet takuuseen ja huoltoon liittyen
S
Tekijä: Support
Päivitetty yli viikko sitten

Artikkelin sisältö


Mistä löydän Garmin-käyttöohjeet?

Tuotekohtaiset Garmin-käyttöohjeet löydät seuraavan linkin kautta syöttämällä sivulla olevaan hakukenttään tuotteen nimen Garmin | Suomi | Tukikeskus

Sykevyö ei mittaa sykettä kunnolla

Vaihda sykevyön paristo. Yleensä pariston kesto on noin 12 kk, mutta joskus tuote on saattanut olla maahantuojan tai tehtaan varastossa pidemmän aikaa, jolloin paristo voi olla valmiiksi heikko. Katso alta sykevyökohtaiset ohjeet pariston vaihtoon sekä sykevyön käyttöön ja huoltoon.

Rannekemittaus ei näytä oikeanlaisia lukemia

Tarkista valmistajan sivuilta vihjeet ja vianmääritykset, sekä lisätietoa

Unen keston tai laadun seuranta ei näytä oikeanlaisia lukemia

Tarkista, että olet asettanut Garmin Connect -tilisi asetuksista unesi tavoiteajan. Kun menet nukkumaan kello ranteessa, seuraa se untasi kiihtyvyysmittarin eli liikeanturin tietojen mukaan. Huomioithan että vaikka siis heräisit yöllä, ei kello välttämättä rekisteröi sitä heräämiseksi jos ei käsi saa liikettä. 

Unen kesto on aina arvio, ja nukkumisen aikainen liikehdintä saattaa vaikuttaa seurannan tarkkuuteen. Tarkkuus vaihtelee henkilökohtaisesti myös sen mukaan, kuinka paljon käyttäjä yleensä liikkuu unissaan. 

Unen keston lisäksi kello voi arvioida myös unen laatua (mallista riippuen) seuraamalla sykevaihteluja unen aikana. Tätä varten täytyy jatkuva sykeseuranta olla käytössä. Lisätietoja unen seurannasta löydät allaolevan linkin kautta.

Rannekelenkit ovat poikki

Valmistaja on rajannut rannekkeen lenkit takuun ulkopuolelle, koska niiden katsotaan olevan normaalissa käytössä kuluva osa. Usein Garmin kuitenkin hoitaa nämä veloituksetta asiakastyytyväisyyden nimissä, jos ostos on tehty alta vuoden sisään. 

Garmin on ohjannut kaikkia asiakkaita ottamaan yhteyttä heidän tukeen uusien lenkkien hankkimiseksi. Näitä Garmin ei toimita edes jälleenmyyjille.

 Voit ottaa yhteyttä Garminiin soittamalla puhelintukeen, tuki on avoinna arkisin klo 9-17.

Päivitä laite viimeisimpään ohjelmistoversioon Garmin Express -ohjelmalla

Lataa koneelle Garmin Express-ohjelma ja noudata näytöllä näkyviä kellon päivitys- tai synkronointiohjeita

Nollaa/palauta laite tehdasasetuksiin

Huomioitavaa on, että oletusasetusten palautus nollaa myös sykemittarin muistin, ja täten vanhat harjoitustiedot menetetään. Kello täytyy lisäksi pariliittää uusiksi puhelimen tai lisävarusteiden kanssa, katso mallikohtaiset ohjeet alta.

Mitkä mobiililaitteet ovat Garmin Connect -sovelluksen kanssa yhteensopivia?

Minimivaatimukset löydät Garminin sivuilta 

Yhdistämisongelmien vianmääritys

Askelmittaus ei toimi oikein

Kellon askelmittaus perustuu ranteessa olevaan kiihtyvyyssensoriin. Eli se mittaa askelia kellon käyttäjän kädessä saamasta liikkeestä. Toisin sanoen vaikka istuisi mutta heilauttaa käden ylös, voi kello rekisteröidä siitä useammankin askeleen. Ja toisaalta taas jos lenkin tai harjoituksen aikana kädet eivät saa liikettä, ei kello laske askelia. Näin voi käydä vaikkapa ulkoillessa lastenrattaita työntäessä, jolloin kädet ovat paikallaan, eivätkä saa liikettä. Askelmittaus on yleisesti ottaen enemmänkin suuntaa antava, kuin tarkkoja lukemia antava mittausmenetelmä.

Miten toimitan laitteen Garmin-huoltoon?

Garmin pyytää asiakkaitaan ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen kaikissa huoltoon liittyvissä asioissa. Garmin-tuen tavoitat arkisin klo 9-17 välillä numerosta 093 1583107.  Voit myös lähettää Garminille sähköpostia support@garmin.fi. Tuen kautta saat asiantuntevan palvelun sekä huoltokäsittelyn sujuvasti eteenpäin.

Vastasiko tämä kysymykseesi?