Tästä artikkelista löydät ohjeita yleisimpiin teknisiin ongelmiin ja vikoihin. Mikäli tuotteessa on kuitenkin kosmeettinen virhe tai puute, olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Otathan virheestä kuvan jo valmiiksi ennen yhteydenottoa asian käsittelemiseksi.
Artikkelin sisältö:
Tuotekohtaiset Polar-käyttöohjeet löydät allaolevan linkin kautta valitsemalla tuotelistauksesta oikean tuotteen, ja sen jälkeen vasemmalta puolelta “Käyttöohje suomeksi”.
Sykevyö ei mittaa sykettä kunnolla
Vaihda sykevyön paristo. Yleensä pariston kesto on noin 12 kk, mutta joskus tuote on saattanut olla maahantuojan tai tehtaan varastossa pidemmän aikaa, jolloin paristo voi olla valmiiksi heikko.
Jos sykevyö on ollut jo useamman kuukauden tai pidempään käytössä, on mahdollista että hihna on päässyt kulumaan. Näkyvä merkki on etenkin jos siinä näkyy valkoisen kuminauhan purkautumista. Tällöin hihna täytyy uusia, valmistajan takuu ei kata tuotteen normaalia käytössä kulumista. Katso lisäksi alta ohjeet sykesensorin pukemiseen ja huoltamiseen.
Rannesykemittaus ei näytä oikeanlaisia lukemia
Tarkista valmistajan sivuilta allaolevan linkin kautta vihjeet ja vianetsintä.
Unen keston tai laadun seuranta ei näytä oikeanlaisia lukemia
Tarkista, että olet asettanut kellon asetuksista unesi tavoiteajan. Kun menet nukkumaan kello ranteessa, seuraa se untasi kiihtyvyysmittarin eli liikeanturin tietojen mukaan. Huomioithan että vaikka siis heräisit yöllä, ei kello välttämättä rekisteröi sitä heräämiseksi jos ei käsi saa liikettä.
Unen kesto on aina arvio, ja nukkumisen aikainen liikehdintä saattaa vaikuttaa seurannan tarkkuuteen. Tarkkuus vaihtelee henkilökohtaisesti myös sen mukaan, kuinka paljon käyttäjä yleensä liikkuu unissaan. Unen keston lisäksi kello voi arvioida myös unen laatua (mallista riippuen) seuraamalla sykevaihteluja unen aikana. Tätä varten täytyy jatkuva sykeseuranta olla käytössä.
Rannekelenkit ovat poikki
Valmistaja on rajannut rannekkeen lenkit takuun ulkopuolelle, koska niiden katsotaan olevan normaalissa käytössä kuluva osa. Usein Polar kuitenkin hoitaa nämä veloituksetta asiakastyytyväisyyden nimissä, jos ostos on tehty alta vuoden sisään.
Polar on ohjannut kaikkia asiakkaita ottamaan yhteyttä heidän tukeen uusien lenkkien hankkimiseksi. Näitä Polar ei toimita edes jälleenmyyjille. Voit ottaa yhteyttä Polariin täyttämällä lomakkeen valmistajan verkkosivuilla täällä Ota yhteyttä | Polar Suomi.
Päivitä laite viimeisimpään ohjelmistoversioon Polar FlowSync -ohjelmalla
Lataa koneelle Polar Flowsync -ohjelma ja noudata näytöllä näkyviä kellon päivitys- tai synkronointiohjeita.
Nollaa/palauta laite tehdasasetuksiin
Liitä kellosi tietokoneeseen Polar USB-kaapelilla ja avaa FlowSync-ohjelma.
Paina hammasrataskuvaketta ja valitse Tehdasasetusten palauttaminen.
Polar FlowSync asentaa uusimman ohjelmistoversion ja palauttaa kellon oletusasetuksiin. Kun näet kellon ohjatun käyttöönoton sen näytöllä, päivitys on valmis ja voit irrottaa kaapelin kellosta. Huomioitavaa on, että tehdasasetusten palautus nollaa myös sykemittarin muistin, ja täten vanhat harjoitustiedot menetetään. Kello täytyy lisäksi pariliittää uusiksi puhelimen tai lisävarusteiden kanssa, katso ohjeet alta.
Malli Ignite
Mallit Grit X, Vantage M, Vantage V, Vantage V Titan
Mallit A300, M400, M450, M460, V800
Malli M200
Malli M430
Mallit A360, A370
Malli Unite
Mitkä mobiililaitteet ovat Polar Flow -sovelluksen kanssa yhteensopivia?
Listauksen löydät Polarin tukisivuilta täältä.
Yhdistämisongelmien vianmääritys
Askelmittaus ei toimi oikein
Kellon askelmittaus perustuu ranteessa olevaan kiihtyvyyssensoriin. Eli se mittaa askelia kellon käyttäjän kädessä saamasta liikkeestä. Toisin sanoen vaikka istuisi mutta heilauttaa käden ylös, voi kello rekisteröidä siitä useammankin askeleen.
Ja toisaalta taas jos lenkin tai harjoituksen aikana kädet eivät saa liikettä, ei kello laske askelia. Näin voi käydä vaikkapa ulkoillessa lastenrattaita työntäessä, jolloin kädet ovat paikallaan, eivätkä saa liikettä. Askelmittaus on yleisesti ottaen enemmänkin suuntaa antava, kuin tarkkoja lukemia antava mittausmenetelmä.
Miten toimitan laitteen Polar-huoltoon?
Kaikki Polarin takuuasiat hoidetaan Polarin keskushuollossa. Voit lähettää tuotteen huoltoon rekisteröimällä huoltopyynnön Polarin verkkosivuilla.
Kaikki tarvittavat ohjeet löydät täältä: Tuotetuki | Polar Suomi
Sieltä löytyy kohta “Kuluttaja-asiakkaat” ja sen alta “Huoltopyyntö.”