Tästä artikkelista löydät ohjeita yleisimpiin teknisiin ongelmiin ja vikoihin. Mikäli tuotteessa on kuitenkin kosmeettinen virhe tai puute, olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Otathan virheestä kuvan jo valmiiksi asian käsittelemiseksi.
Artikkelin sisältö:
Mistä löydän Suunto-käyttöohjeet?
Tuotekohtaiset Suunto-käyttöohjeet löydät alla olevan linkin kautta.
Käyttöoppaat – ota Suunto-tuotteestasi kaikki irti
Sykevyö ei mittaa sykettä kunnolla
Vaihda sykevyön paristo. Yleensä pariston kesto on noin 12 kk, mutta joskus tuote on saattanut olla maahantuojan tai tehtaan varastossa pidemmän aikaa, jolloin paristo voi olla valmiiksi heikko Suunto Smart Sensor - Huolto ja tuki - Paristo
Jos sykevyö on ollut jo useamman kuukauden tai pidempään käytössä, on mahdollista että hihna on päässyt kulumaan, näkyvä merkki on etenkin jos siinä näkyy valkoisen kuminauhan purkautumista. Tällöin hihna täytyy uusia, valmistajan takuu ei kata tuotteen normaalia käytössä kulumista.
Katso lisäksi alta käsittelyohjeet ja vianmääritys.
Rannesykemittaus ei näytä oikeanlaisia lukemia
Tarkista valmistajan sivuilta vihjeet ja vianmääritykset allaolevan linkin kautta.
Unen keston tai laadun seuranta ei näytä oikeanlaisia lukemia
Tarkista, että olet asettanut kellon asetuksista nukkumaanmeno- ja heräämisajat normaalin nukkumisaikataulusi mukaan. Kun menet nukkumaan kello ranteessa, seuraa se untasi kiihtyvyysmittarin eli liikeanturin tietojen mukaan. Huomioithan että vaikka siis heräisit yöllä, ei kello välttämättä rekisteröi sitä heräämiseksi jos ei käsi saa liikettä.
Unen kesto on aina arvio, ja nukkumisen aikainen liikehdintä saattaa vaikuttaa seurannan tarkkuuteen. Tarkkuus vaihtelee henkilökohtaisesti myös sen mukaan, kuinka paljon käyttäjä yleensä liikkuu unissaan. Unen keston lisäksi kello voi arvioida myös unen laatua (mallista riippuen) seuraamalla sykevaihteluja unen aikana. Tätä varten täytyy päivittäissyke ja uniseuranta olla käytössä.
Rannekkeen kiinnityslenkit ovat poikki
Valmistaja on rajannut rannekkeen lenkit takuun ulkopuolelle, koska niiden katsotaan olevan normaalissa käytössä kuluva osa. Usein Suunto kuitenkin hoitaa nämä veloituksetta asiakastyytyväisyyden nimissä, jos ostos on tehty alta vuoden sisään.
Suunto on ohjannut kaikkia asiakkaita ottamaan yhteyttä heidän tukeen uusien lenkkien hankkimiseksi. Näitä Suunto ei toimita edes jälleenmyyjille. Puhelintuki on auki arkisin kello 10-22. Suunnon tuen tavoitat numerosta +358 94 245 0127 tai verkkosivun oikeassa alalaidassa olevasta chat-asiakaspalvelusta. Verkkosivuille pääset allaolevan linkin kautta.
Asiakastuki - Suunto-tuen yhteystiedot
Päivitä laite viimeisimpään ohjelmistoversioon Suuntolink-ohjelmalla
Lataa koneelle Suuntolink-ohjelma ja noudata näytöllä näkyviä kellon päivitys- tai synkronointiohjeita.
Nollaa/palauta laite tehdasasetuksiin
- Liitä kellosi tietokoneeseen Suunnon USB-kaapelilla ja odota, että SuuntoLink avautuu. Paina hammasrataskuvaketta ja valitse Kellot.
- Paina Palauta kaikki asetukset ja vahvista.
- Aloita palautus painamalla Palauta kello.
- SuuntoLink asentaa uusimman ohjelmistoversion ja palauttaa kellon oletusasetuksiin.
- Kun näet kellon ohjatun käyttöönoton sen näytöllä, päivitys on valmis ja voit irrottaa kaapelin kellosta. Huomioitavaa on, että tehdasasetusten palautus nollaa myös sykemittarin muistin, ja täten vanhat harjoitustiedot menetetään.
- Kello täytyy lisäksi pariliittää uusiksi puhelimen tai lisävarusteiden kanssa, katso ohjeet alta.
Miten pääsen alkuun Suunto-sovelluksen käytössä?
Löydät ohjeet Suunnon verkkosivulta allaolevan linkin kautta.
Yhdistämisongelmien vianmääritys
Askelmittaus ei toimi oikein
Kellon askelmittaus perustuu ranteessa olevaan kiihtyvyyssensoriin. Eli se mittaa askelia kellon käyttäjän kädessä saamasta liikkeestä. Toisin sanoen vaikka istuisi mutta heilauttaa käden ylös, voi kello rekisteröidä siitä useammankin askeleen.
Ja toisaalta taas jos lenkin tai harjoituksen aikana kädet eivät saa liikettä, ei kello laske askelia. Näin voi käydä vaikkapa ulkoillessa lastenrattaita työntäessä, jolloin kädet ovat paikallaan, eivätkä saa liikettä.
Askelmittaus on yleisesti ottaen enemmänkin suuntaa antava, kuin tarkkoja lukemia antava mittausmenetelmä.
Miten toimitan laitteen Suunto-huoltoon?
Takuukäsittely hoituu, kun teet huoltopyynnön suoraan Suunnon sivuilla. Suunnon takuukäsittely on todella sujuvaa ja nopeaa.
Voit tehdä huoltopalvelupyynnön Suunnon virallisilta sivuilta täyttämällä huoltopyyntölomakkeen, löydät tarvittavat ohjeet tämän linkin kautta.
Jos lomake näkyy jollakin muulla kielellä, voit valita sivun ylälaidassa oikealla puolella olevasta vetovalikosta kieleksi Suomi.
Saat myös yhteyden Suunnon asiakaspalveluun chatin kautta saadaksesi ohjeet. Chat-tuki on avoinna arkisin kello 10-22. Yhteystiedot löydät täältä.