Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatOstamisen jälkeen
Kuinka palautus onnistuu?
Kuinka palautus onnistuu?

Tästä artikkelista löydät lisätietoa palautusoikeudesta ja tarkemmat palautusohjeet.

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli kuukausi sitten

Harmi kuulla, ettei tuote ollutkaan mieluinen. Tuotteillamme on 60 päivän palautusoikeus.


Artikkelin sisältö:


Palautus onnistuu

- myymälässämme Tuurissa

- Postin tai

- Matkahuollon kautta ilmaisella asiakaspalautuksella.

Palautusta ei tarvitse erikseen rekisteröidä/ilmoittaa meille - riittää, että toimit palautusohjeiden mukaan.

Alempaa artikkelista löydät tarkemmat palautusohjeet.

Palautusoikeus

Myönnämme tuotteillemme 60 päivän palautusoikeuden. Me vastaamme palauttamisesta aiheutuneista postikuluista.

Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Kaikki tuotepakkaukset on avattavissa siten, ettei pakkaus vahingoitu. Esimerkiksi teipit ja sinetit kannattaa avata veitsellä, eikä repiä teippiä irti.


Palautusoikeuden rajoitukset

  • Kaiverretuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta räätälöidyistä tuotteista säädetyn lain nojalla.

  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta. Tehtaalta tilattavia tuotteita, kuten joitakin kulta- ja timanttisormuksia, on valikoimissamme kuitenkin hyvin vähän. Jos kyseessä on tehtaalta tilattava tuote, olemme kertoneet tästä erikseen tuotekuvauksessa. Tilaustuotteilla on kuitenkin vaihto-oikeus eri kokoon.

  • Joillekin tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta terveydellisistä tai hygieniasyistä johtuen, mikäli tuotteen sinetöity pakkaus on avattu. Tällaisia tuotteita ovat muun muassa nappikuulokkeet ja sykevyöt.


Pakkaaminen

Pakkaaminen on palautuksen lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.

Palautus kivijalkamyymäläämme Tuuriin

Jos palautatte verkkokauppatilauksen myymäläämme, huomioittehan että sitä ei käsitellä myymälässä odottaessa. Myyjä vie sen tällöin palautusosastollemme, joka käsittelee palautukset saapumisjärjestyksessä virka-aikoina. Eli arkisin klo 8-16 välillä. Saatte sähköpostitse erillisen vahvistuksen, kun palautus on käsitelty loppuun.

Palautus Postin tai Matkahuollon kautta

Voit palauttaa käyttämättömän tuotteen tai tuotteet hyvin suojattuna samassa pakkauksessa missä tilaus tulikin, tai vastaavassa. Laitathan mukaan kaikki mitä tilauksen mukana tuli, myös tuotteiden omat rasiat. Kirjoita lähetyslistaan/kuittiin ”Asiakaspalautus”.

Tilausnumero täytyy myös merkitä palautuspaketin ulkopuolelle vähintään kahdelle sivulle. Mikäli kirjoitettua tilausnumeroa on vaikea saada erottumaan paketista, voit kirjoittaa tilausnumeron erilliselle paperille ja teipata paperin paketin sivulle.

Palautusosoite:

Keskisen Kello Oy

Onnentie 7

63610 Tuuri

Mikäli lähetät paketin Postin kautta:
Kerro Postin asiakaspalvelijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja anna palautustunnus 614977. Näin sinulle ei koidu palautuksesta kuluja. Huomioitavaa on, että palautuksen saapumisessa meille kestää yleensä 5-7 arkipäivää.

Mikäli lähetät paketin Matkahuollon kautta:

Kerro Matkahuollon asiakaspalvelijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja anna palautustunnus 9505715. Näin sinulle ei koidu palautuksesta kuluja. Huomioitavaa on, että palautuksen saapumisessa meille kestää yleensä 5-7 arkipäivää.

Mikäli lähetät paketin Postin pakettiautomaatilla:

Tarvitset tätä varten Helposti-koodin, joka on saatavilla Postin sivulta osoitteesta https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

Pyydäthän palautuksesta kuitin, jossa näkyy paketin seurantatunnus. Seurantatunnuksen avulla näet, milloin paketti on saapunut varastollemme.

Palautus käsitellään tavallisesti 14 päivän sisään siitä hetkestä, kun olet lähettänyt palautuksen. Vahvistamme sinulle sähköpostitse, kun palautus on saapunut ja olemme käsitelleet palautuksen.


Maksutavasta riippuen hyvitys tapahtuu seuraavasti:

Mikäli olet maksanut Klarnan kautta

  • Pankki- tai korttimaksun palautus tapahtuu Klarnan kautta suoraan samalle pankkitilille tai kortille, mistä tilaus on maksettu. Klarna hyvittää maksun yleensä 7 pankkipäivän kuluessa.

  • Klarna laskusta voit maksaa laskulta pitämiesi tuotteiden summan. Koko tilauksen palautuessa perumme laskun kokonaisuudessaan. Voit myös kirjautua Klarnan asiakastilillesi ja laittaa laskun pitoon palautuksen nojalla, näin sinun ei tarvitse huolehtia laskun eräpäivästä. https://app.klarna.com/login?market=se

    Jos olet jo maksanut laskun, niin Klarna ottaa sinuun yhteyttä ja palauttaa sinulle suoraan rahat.

Mikäli olet maksanut Paytrailin tai Avardan kautta

  • Pankki- tai korttimaksun palautus tapahtuu Paytrailin kautta suoraan samalle pankkitilille tai kortille, mistä tilaus on maksettu. MobilePay-maksun palautus näkyy sovellukseen yhdistetyllä kortilla. Paytrail hyvittää maksun yleensä 1-5 pankkipäivän kuluessa.

  • Valittuasi Avarda Laskun tai Tilin maksutavaksi, voit maksaa laskulta pitämiesi tuotteiden summan. Koko tilauksen palautuessa perumme laskun kokonaisuudessaan. Näet laskusi tilanteen myös kirjautumalla Avardan OmatSivut -palveluun täältä https://omatsivut.avarda.fi/auth/login/signicat .
    Jos olet jo maksanut laskun tai maksanut liian suuren summan, näet palautettavan summan Avardan verkkopalvelusta. Verkkopalvelussa voit myös ilmoittaa tilinumerosi Avardalle maksun palautusta varten.


Palautus käsitellään tavallisesti 14 päivän sisään siitä hetkestä, kun olet lähettänyt palautuksen. Vahvistamme sinulle sähköpostitse, kun palautus on saapunut ja olemme käsitelleet palautuksen. Kun olet saanut vahvistusviestin meiltä, raha palautuu alkuperäiselle maksutavalle yllä eriteltyjen viiveiden puittessa.


Sinua saattaisi kiinnostaa myös:

Vastasiko tämä kysymykseesi?