Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatOstamisen jälkeenOngelmatilanteet tuotteissa
Muut merkit: ohjeet takuuseen ja huoltoon liittyen
Muut merkit: ohjeet takuuseen ja huoltoon liittyen

Tässä artikkelissa on listattuna muiden suosittujen merkkien osalta, kuinka toimia ongelmatilanteissa.

S
Tekijä: Support
Päivitetty yli kuukausi sitten

Tästä artikkelista löydät ohjeita yleisimpiin teknisiin ongelmiin ja vikoihin. Mikäli tuotteessa on kuitenkin kosmeettinen virhe tai puute, olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Otathan virheestä kuvan jo valmiiksi ennen yhteydenottoa asian käsittelemiseksi.


Artikkelin sisältö:


Coros

Voit lukea ohjeita kellon käyttöön ja vikaselvitykseen valmistajan tukisivuilta täältä. Jos edellä mainituista tukiartikkeleista ei ole apua, voit lähettää sähköpostia tukeen englanniksi support@coros.com, niin valmistajan omat ekspertit pystyvät neuvomaan eteenpäin. Näin saat tarvittavat ohjeet ja asiantuntevan avun ongelman ratkaisuun.

Kalevala

Voit tuoda korun jollekin myymäläämme huoltoon toimitusta varten tai ottaa yhteyttä suoraan Kalevala Koruun saadaksesi ohjeet:

Puhelin: 0207 611 311, arkisin 10-12

Sähköposti: huolto@kalevalakoru.fi

Voit myös toimittaa korun suoraan Kalevala Korun huolto-osastolle. Huomioithan ennen tätä, että takuu ei kata korun luonnollista kulumista, tummumista, helmien punonnan löystymistä jne. Lisätietoa siitä mitä takuu kattaa, ja tiedot takuun ulkopuolisten korjausten hinnoista löydät täältä.

Pakkaa koru hyvin suojattuna esimerkiksi pieneen pahvilaatikkoon, ettei se saa kolhuja matkalla. Laita pakettiin mukaan saate, missä on omat yhteystietosi sekä tarkka seloste viasta. Muista myös laittaa mukaan korun mukana tullut lähetyslista tai ostokuitti, joka toimii samalla takuutodistuksena. Kun viet paketin postitoimistoon, kerro Postin asiakaspalvelijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja oheinen alla oleva asiakaspalautustunnus. Näin sinulle ei koidu kuluja lähetyksestä.

Huollon osoite:

Kalevala Oy

Hankasuontie 11 A 00390 Helsinki

Asiakaspalautustunnus: 600181

Citizen, Luminox ja muut Kultakeskuksen tuotteet

Voit lähettää tuotteen suoraan maahantuojan viralliseen huoltoon. Pakkaa kello hyvin suojattuna pieneen pahvilaatikkoon. Ota myös Postilta talteen palautuskuitti, jossa on seurantatunnus. Älä laita mukaan kellon omaa rasiaa, koska se hankaloittaa kellojen säilyttämistä huollossa.

Laita mukaan saate, jossa on yhteystietosi sekä tarkka seloste kellon viasta. Muista myös laittaa mukaan kellon mukana tullut takuutodistus. Kun viet paketin postitoimistoon, kerro Postin asiakaspalvelijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja oheinen asiakaspalautustunnus, niin sinulle ei koidu lähetyksestä kuluja.

Jos sinulla on mahdollisuus, voit tulostaa lähetyksen mukaan huoltolomakkeen. Valmiiksi täytetty takuuhuoltolomake helpottaa huomattavasti huoltokäsittelyä. Löydät huoltolomakkeen Kultakeskuksen sivulta täältä.

Takuuhuollon osoite:

Watch Service Finland Oy

Kauppalankatu 22 A 1b 05800 Hyvinkää

Asiakaspalautustunnus: 638633

Huomioithan, että huoltoon saapuvat kellot käsitellään saapumisjärjestyksessä, joten voi mennä hetki ennen kuin kellonne otetaan työn alle. Kellon huoltoaika riippuu siitä, tarvitseeko siihen tilata varaosia. Mikäli tarvittavat varaosat löytyvät suoraan varastosta, huoltoaika on arviolta noin 2-3 viikkoa. Jos taas varaosia joudutaan tilaamaan tehtaalta, huolto saattaa kestää noin 4-8 viikkoa.

Emme saa tietoa huoltoprosessin etenemisestä kesken huollon, vaan kello lähetetään teille takaisin heti, kun kelloseppä on korjannut sen.

Casio, Seiko ja muut Perkon tuotteet

Voit lähettää sen suoraan maahantuojan viralliseen huoltoon. Pakkaa kello hyvin suojattuna esim. pieneen pahvilaatikkoon, ettei se saa kolhuja matkalla. Älä kuitenkaan laita pakettiin mukaan kellon omaa rasiaa, koska se hankaloittaa kellojen säilyttämistä huollossa. Laita pakettiin mukaan saate, jossa on yhteystietosi sekä tarkka seloste kellon viasta. Muista myös laittaa mukaan kellon mukana tullut takuutodistus. Kun viet paketin postitoimistoon, kerro Postin asiakaspalvelijalle kyseessä olevan asiakaspalautus ja oheinen asiakaspalautustunnus, niin sinulle ei koidu lähetyksestä kuluja.

Takuuhuollon osoite:

Perkko Oy /Kellohuolto

Rälssintie 6

00720 Helsinki

Asiakaspalautustunnus 604546. Osoitteeseen ei ole käyntiä, ja huollot tulee toimittaa Postilla.

Huomioithan, että maahantuoja käsittelee huoltoon tulevat kellot saapumisjärjestyksessä, joten voi mennä hetki ennen kuin kellonne otetaan työn alle. Kellon huoltoaika riippuu siitä, tarvitseeko siihen tilata varaosia. Mikäli tarvittavat varaosat löytyvät suoraan maahantuojan varastosta, huoltoaika on yleensä noin 2-3 viikkoa. Jos taas varaosia joudutaan tilaamaan tehtaalta, huolto saattaa kestää noin 4-8 viikkoa. Maahantuoja ei anna meille tietoa huoltoprosessin etenemisestä kesken huollon, vaan kello lähetetään teille takaisin heti, kun kelloseppä on korjannut sen.

Xplora

Kaikki takuuhuollot tehdään virallisen huoltoliikkeen ElCaren toimesta. Voit mennä seuraavaan osoitteeseen täyttämään huoltolomakkeen https://serviceorderhub.com/elcare/fi-fi.

Valitse ensimmäisellä sivulla jälleenmyyjäksi "Muu jälleenmyyjä." Toisella sivulla laita asiakasviitteeksi oma nimesi. Kun olet täyttänyt kaikki tarvittavat tiedot, valitse Rahtikirja ja tulosta se.

Rahtikirjalla saat lähetettyä Postin kautta viallisen XPLORA-puhelimen maksutta suoraan huoltoliikkeelle. HUOM! Muista poistaa laitteesta SIM-kortti ennen huoltolähetystä.

ElCaren kautta saat myös tiedon toimitetaanko sinulle uusi laite vai huolletaanko viallinen.

Aarni

Valmistaja (Aarni) vastaa kaikista tuotteiden huolto-, reklamaatio-, ja takuukäsittelyasioista. Voit lähettää Aarnille sähköpostia osoitteeseen info@aarniwood.com tai ilmoittaa asiasta verkkosivujen lomakkeen kautta: https://aarniwood.com/fi/laheta-viesti/. Näitä väyliä pitkin Aarniin liittyvät takuuasiat etenevät jouhevasti ja ne tulevat mahdollisimman nopeasti ratkaistuiksi.


Etkö löytänyt tuotteellesi ohjeita?

Mikäli et löytänyt etsimäsi tuotemerkin ohjeita tai huoltotietoja, pyydämme muiden vikojen ja mahdollisten huoltotarpeiden osalta lähettämään meille tiedot sähköpostitse asiakaspalvelu@keskisenkello.fi.

Sisällytä viestiin tilausnumero, tarkka seloste viasta ja mahdolliset kuvat rikkoutumisesta. Näin pystymme parhaiten auttamaan sinua ongelman ratkaisussa, ja voimme opastaa miten on sujuvinta edetä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?